ثبت شرکت، ثبت برند

شنبه 18 آبان 1398


 ) ، در فرهنگ فارسی عمید به معنای  ” قوانین و شرایطی برای تشکیل شرکت یا حزب ”  آمده است. دکتر جعفری لنگرودی در تعریف اساسنامه آورده است : مقررات یا قراردادی که برای طرز کار یک جمعیت ( در حقوق عمومی یا خصوصی ) مقرر و معین می شود. مانند قانون اساسی و اساسنامه شرکت های تجاری و انجمن ها
تنظیم اساسنامه مهم ترین سند شکل گیری شرکت است چرا که در آن، هدف و نحوه فعالیت و وظایف هر یک از اعضای شرکت و هیئت مدیره و مجامع عمومی و بازرسان شرکت و تعداد مدیران و نحوه انتخاب و مدت ماموریت و چگونگی تعیین جانشین مدیرانی که فوت یا استعفاء نموده و یا محجور و معزول می شوند ، همچنین نحوه تداوم یا خاتمه فعالیت شرکت معین می گردد.
برابر ماده ی 8 لایحه ی اصلاحی 24/12/48 اساسنامه باید شامل نکات زیر باشد.
1- نام شرکت
2- موضوع شرکت بطور صریح و منجز(روشن)
3- مدت شرکت
4- مرکز اصلی شرکت و محل شعب آن در صورتیکه تاسیس شعبه مورد نظر باشد.
5- مبلغ سرمایه ی شرکت و تعیین وجود نقدی و غیر نقدی آن.
6- تعداد سهام بی نام و با نام و مبلغ اسمی آن ها و هرگاه ایجاد سهام ممتاز مورد نظر باشد تعیین تعداد،خصوصیات و امتیازات اینگونه سهام.
7- تعیین مبلغ پرداخت شده هر سهم و نحوه ی مطالبه بقیه اسمی هر سهم و مدتی که باید مطالبه شود که البته این مدت بیش از 5 سال نمی باشد.
8- نحوه ی انتقال سهام با نام
9- طریقه ی تبدیل سهام با نام به سهام بی نام و بالعکس.
10- در صورت پیش بینی امکان صدور اوراق قرضه،ذکر شرایط و ترتیب آن ها
11- شرایط و ترتیب افزایش و کاهش سرمایه
12- مواقع و ترتیب دعوت مجامع
13- مقررات راجع به حد نصاب لازم جهت تشکیل مجامع عمومی و ترتیب اداره ی آن ها
14- تعداد مدیران و طرز انتخاب و مدت ماموریت و نحوه ی تعیین جانشین برای مدیرانی که فوت نموده و یا استعفاء می کنند یا به جهات قانون محجور،معزول و یا ممنوع می گردند.
15- تعیین وظایف و حدود اختیارات مدیران
16- تعداد سهام تضمینی که مدیران باید به صندوق شرکت بپردازند.
17- قید اینکه شرکت دارای چند نفر بازرس خواهد بود و نحوه ی انتخاب و مدت ماموریت آن ها
18- تعیین آغاز و پایان سال مالی شرکت و موعد تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان و تسلیم آن به بازرسان و مجمع عمومی سالانه.
19- نحوه ی انحلال اختیاری شرکت و ترتیب تصفیه ی امور آن.
20- چگونگی تغییر اساسنامه.
توضیح برخی از مواد مندرج در اساسنامه شرکت :

نام شرکت
اشخاص حقوقی برای شناسایی خود نیاز به نام دارند تا به واسطه ی آن عملکرد خود را از سایرین متمایز نمایند. در انتخاب نام شرکت به نکات ذیل توجه داشته باشید :
1. اسامی برای شرکت باید دارای سه سیلاب {اسم خاص} باشد .
2. نام شرکت باید دارای ریشه فارسی بوده و در آن نباید از کلمات یا عبارات انگلیسی استفاده شود.
3. نام شرکت نباید با شئونات و قوانین اسلامی در تضاد باشد.
4. قبلاَ به ثبت نرسیده باشد.
نام اشخاص حقوقی ثبت شده با تسلیم صورتجلسه ای که با رعایت قوانین، مقررات و شرایط اساسنامه متناسب با نوع شخصیت حقوقی تنظیم و به مرجع ثبت شرکت ها ارائه می شود قابل تغییر خواهد بود.

موضوع شرکت
موضوع شرکت می بایست صریح و روشن باشد. تاکید اساسنامه نسبت به تعیین موضوع در جهت شفافیت اختیارات و تکالیف مسئولین شرکت تفسیر می شود.

مدت شرکت
آغاز مدت فعالیت شرکت از تاریخ ثبت است. که می تواند محدود مانند 2 سال و یا نامحدود باشد.

مرکز اصلی شرکت و شعبه یا شعبات آن
اقامتگاه قانونی شرکت ، آدرس رسمی و محل دریافت ابلاغ ها و اسناد رسمی به عنوان مرکز اصلی شرکت محسوب می شود.

سرمایه شرکت
سرمایه شرکت از عوامل متشکله شرکت است. لذا می بایست به تفکیک معین و تشریح شود.

اندوخته قانونی ( سرمایه احتیاطی )
به موجب ماده 140 قانون تجارت هیات مدیره مکلف است هر سال یک بیستم از سود خالص شرکت را به عنوان اندوخته قانونی موضوع نماید تا نسبت به ضررها و یا هزینه های غیرقابل پیش بینی تعیین تکلیف گردد.

سهام شرکت
سهم به موجب بند 2 ماده یک قانون تشکیل شرکت های تعاونی مصوب 16/ 3/ 1350 چنین تعریف شده است : ” سهم واحدی از سرمایه یک شرکت یا اتحادیه تعاونی است که میزان آن، در اساسنامه ذکر می شود ” و به موجب ماده 24 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 1347 : ” سهم قسمتی از سرمایه شرکت سهامی که مشخص میزان مشارکت و تعدات و منافع صاحب آن در شرکت سهامی می باشد. ورقه سهم ، سند قابل معامله ای است که نماینده تعداد سهامی است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد.
با توجه به مقررات قانونی، سهام به : بانام، بی نام ، انتفاعی ، موسس ، ممتاز و جایزه قابل تقسیم اند.

سال مالی شرکت
آغاز سال مالی معمولاَ از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه یا ابتدای مهر ماه تا پایان شهریور ماه سال بعد می باشد که می بایست در اساسنامه قید گردد.

انحلال شرکت
انحلال شرکت ممکن است به دو شکل انجام گیرد.
اجباری ( در انحلال اجباری نحوه انحلال را دادگاه تعیین می کند )
اختیاری ( در این مورد نحوه انحلال را اساسنامه تعیین می کند ) .

 

  • نظرات() 
  • سه شنبه 14 آبان 1398


     
    موسسات غیر تجاری به موسساتی گفته می شود که فعالیت تجاری انجام نمی دهند. به موجب ماده 1 آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری مقصود کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیرتجاری از قبیل امور علمی و ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود. اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند.
    تشکیلات مذکور می توانند تحت عناوین انجمن، بنگاه، موسسه، کانون و نظایر آن تاسیس شوند لیکن استفاده از عناوینی که مختص تشکیلات دولتی است نظیر سازمان،وزارت یا اداره و دایره میسر نیست.
    به موجب مواد 585 و 584، تشکیلات و موسساتی که برای مقاصد غیر تجارتی تاسیس شده یا بشوند از تاریخ ثبت در دفتر ثبت مخصوصی که وزارت دادگستری معین خواهد کرد شخصیت حقوقی پیدا می کنند و شرایط ثبت این قبیل موسسات نیز به موجب نظامنامه وزارت مذکور تعیین می شود.
    در ذیل به بررسی شرایط ثبت سازمان ها و موسسات غیرتجاری می پردازیم. لازم به توضیح است کلیه ی خدمات ثبتی در کوتاه ترین زمان ممکن توسط تیم کاردان و متعهد نیک به صورت ویژه ارائه می گردد.
    شرایط ثبت سازمان ها و موسسات غیر تجاری :

    حداقل تعداد شرکا
    حداقل تعداد شرکا برای ثبت یک موسسه 2 نفر و حداکثر بدون محدودیت می باشد.

    حداقل سرمایه موسسات
    حداقل سرمایه جهت ثبت یک موسسه یک میلیون ریال برابر با یکصد هزار تومان می باشد. لازم به توضیح است افزایش سرمایه مجاز است اما نباید از این مبلغ کمتر شود.

    حداقل تعداد مدیران و بازرسین
    حداقل 2 نفر عضو اصلی در موسسه که به سن قانونی رسیده باشند. ( 18 سال تمام ) . لازم به توضیح است هر دو عضو موسسه باید شریک باشند، حتی یک درصد.
    انتخاب بازرس برای موسسات اجباری نمی باشد. اما موسسه می تواند دارای بازرس باشد.

    ساختار مدیریتی موسسه
    مجمع عمومی + مدیر ( انتخاب بازرس الزامی نمی باشد اما می توان بازرس داشت ) .

    دوره انتخاب مدیران
    دوره انتخاب مدیران و مدیر عامل بدون محدودیت می باشد. در صورت داشتن بازرسین دوره انتخاب آن ها حداکثر یک سال می باشد.
    ثبت این قبیل موسسات از طریق تنظیم اظهارنامه انجام می شود. اظهارنامه می بایست به ضمیمه صورتجلسه مجمع عمومی و اساسنامه و با قید تاریخ و امضاء موسسین به اداره ثبت شرکت ها تسلیم شود .
    اظهارنامه باید حاوی موارد ذیل باشد :
    1-نام موسسه
    2- تابعیت
    3- مرکز اصلی فعالیت
    4- اسامی موسسین
    5- دارایی موسسه ( نقدی و غیر نقدی )
    6- مراکز شعبه موسسه
    7- موضوع فعالیت

  • نظرات() 
  • شنبه 11 آبان 1398


     
    انسان همیشه در تهدید خطر است، هر آن ممکن است حادثه ای مال یا جان انسان را در معرض تلف قرار دهد. حال آن که ایمنی و احساس امنیت در زمان حال و آینده یکی از نیازهای اصلی انسان است. اگر انسان با مخاطرات غیرقابل پیش بینی روبرو شود، نمی تواند از عهده جبران آن برآید. خطراتی از قبیل سرمایه زدگی محصول، قحطی، خشکسالی ،آتش سوزی، سرقت و … همواره در کمین آدمیان و مایه نگرانی آنان بوده است. نیاز انسان به ایمنی و امنیت، موجب گرایش انسان به بیمه شده است و چون نگرانی های انسان و تکرار خطرها گوناگون است، به تبع این خطرهای عظیم و وحشتناک گوناگون، موسسات بیمه بازرگانی گوناگون ایجاد شده است.
    برای روشن شدن مطلب ضمن تعریف بیمه و انواع موسسات بیمه، به نحوه ی ثبت سازمان ها و شرکت های بیمه می پردازیم. همچنین، علاوه بر مطالعه ی مطلب ذیل، در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در این رابطه، می توانید کلیه سوالات خود را با مشاورین مجرب ثبت نیک در میان بگذارید.

    بیمه و انواع موسسات بیمه
    بیمه قراردادی است که به موجب آن بیمه گر، در قبال دریافت حق بیمه، تعهد می کند که اگر خطر یا خسارتی به موضوع بیمه وارد شد، خسارت وارده را جبران کند یا وجه مشخصی را به بیمه گذار پرداخت کند.
    عناصر تشکیل دهنده این تعریف عبارتند از : بیمه گر، حق بیمه و موضوع بیمه. بیمه گر، بنگاهی است که جان یا مال کسی را در برابر خطرات و خسارت های احتمالی بیمه می کند. بیمه گذار شخصی است که به نفع خود یا دیگری، قرارداد بیمه را امضا می کند. حق بیمه، وجهی است که بیمه گذار به بیمه گر می پردازد و موضوع بیمه چیزی است که بیمه می شود. مهم ترین اقسام موسسات بیمه عبارتند از :
    1. بیمه آتش سوزی
    2. بیمه حمل و نقل دریایی
    3. بیمه حمل و نقل زمینی
    4. بیمه حمل و نقل هوایی
    5. بیمه حوادث
    6. بیمه شخص ثالث
    7. بیمه اتکایی و …

    شرایط ثبت شرکت بیمه
    ثبت هر موسسه بیمه در ایران منوط به ارائه پروانه تاسیس که از طرف بیمه مرکزی ایران صادر می شود خواهد بود. به موجب آیین نامه 75 شورای عالی بیمه، نماینده بیمه می تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد. وفق ماده 5 وماده 6 این آیین نامه، شرایط اعطای نمایندگی بیمه به قرار ذیل است.
    الف ) شخص حقوقی
    شخص حقوقی متقاضی اخذ پروانه نمایندگی بیمه باید واجد شرایط ذیل باشد:
    1- تشکیل و ثبت در قالب شرکت های سهامی خاص یا شرکت تعاونی متعارف
    2- تهیه اساسنامه طبق نمونه ابلاغی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
    3- موضوع فعالیت نماینده حقوقی به طورانحصاری نمایندگی بیمه باشد.
    4- تعداد اعضای هیات مدیره حداقل 3 نفر باشد.
    5- داشتن حداقل یک میلیارد ریال سرمایه اولیه
    6- ارائه گواهی نامه بانک حاکی از تادیه نقدی سرمایه ، حداقل به مقدار 50 درصد کل سرمایه نماینده حقوقی
    7- ارائه صورت کامل اسامی سهامداران ، مدیران و میزان سهام هر یک از آن ها
    8- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مطابق بند ث ماده 5 آیین نامه 75
    9- مدیر عامل و حداقل یک عضو بیمه ای هیات مدیره باید واجد شرایط مندرج در ماده 5 این آیین نامه باشد.
    10- ارائه صورت جلسات مجمع عمومی موسس و هیات مدیره
    11- ارائه اظهارنامه ثبت نمایندگی حقوقی و تادیه به نام آن
    تبصره 1- سهامداران نمایندگی حقوقی باید صرفاَ اشخاص حقیقی باشند و مکلفند مبلغ تعهدی سرمایه خود را حداکثر ظرف مدت 2 سال تادیه نمایند.
    تبصره 2- مشارکت اشخاص حقوقی در سهام نمایندگی حقوقی بیمه ، پس از تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و موسسات وابسته به آن ها ( اعم از رسمی ، پیمانی ، قراردادی و ساعتی ) ، کارگزاران ( دلالان رسمی ) بیمه ، نمایندگان بیمه و ارزیابان خسارت بیمه ای و کارکنان هر یک از آن ها نمی توانند در نمایندگی حقوقی بیمه سمت و یا سهم داشته باشند.
    تبصره 3- میر عامل، اعضای هیات مدیره و کارکنان شاغل شرکت های بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و موسسات وابسته به آن ها ( اعم از رسمی، پیمانی ، قراردادی و ساعتی ) ، کارگزاران ( دلالان رسمی ) بیمه، نمایندگان بیمه و ارزیابان خسارت بیمه ای و کارکنان هر یک از آن ها نمی توانند در نمایندگی حقوقی بیمه سمت و یا سهم داشته باشند.
    ب) شخص حقیقی
    شخص حقیقی متقاضی اخذ پروانه نمایندگی بیمه باید واجد شرایط ذیل باشد:
    1-  تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
    2- اعتقاد به اسلام با یکی دیگر از ادیان رسمی کشور
    3- عدم اعتیاد به مواد مخدر
    4- عدم حجر
    5- نداشتن سوء پیشینه کیفری و همچنین نداشتن سابقه محکومیت به جرایم نامبرده در ماده 64 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری
    6- داشتن گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم ( برای آقایان)
    7- داشتن حداقل مدرک کارشناسی در رشته بیمه ( و یا سایر رشته ها با گرایش بیمه ) بدون نیاز به داشتن سابقه کار بیمه ای ، یا حداقل مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط ( شامل اقتصاد ، امور مالی ، حسابداری ،آمار ، مدیریت و حقوق ) با یک سال سابقه کار بیمه ای فنی و تخصصی یا حداقل مدرک کارشناسی در سایر رشته ها با دو سال سابقه کار بیمه ای فنی و تخصصی ، یا حداقل مدرک دیپلم با سه سال سابقه کار بیمه ای فنی و تخصصی
    تبصره 1- متقاضیان فاقد سابقه کار ، باید دوره آموزشی مربوط را حداقل به مدت 120 ساعت طبق دستورالعمل ابلاغی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در شرکت بیمه و با موسسات آموزشی مورد تایید بیمه مرکزی ج.ا.ایران گذرانده و گواهی نامه قبولی را ارایه نمایند.
    تبصره 2- اعطای پروانه نمایندگی به متقاضیان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و یا فوق دیپلم منوط به موافقت کتبی مدیر عامل شرکت بیمه ذیربط خواهد بود.
    8- موفقیت در آزمون نمایندگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
    تبصره- بیمه مرکزی می تواند برگزاری آزمون نمایندگی بیمه را به شرکت های بیمه یا موسسات آموزشی ذیصلاح یا پژوهشکده بیمه تفویض نماید.
    9- گذراندن دوره کارآموزی به مدت 15 روز اداری در شرکت بیمه مربوطه برای کلیه متقاضیان نمایندگی بیمه.

    مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش نمایندگی بیمه
    1- تکمیل فرم تقاضای نمایندگی
    2- تصویر شناسنامه و کارت ملی
    3- اصل گواهی سابقه کار بیمه ای
    4- تصویر آخرین مدرک تحصیلی
    5- چهار قطعه عکس سه در چهار
    6- کپی کارت پایان خدمت یا معافیت ویژه آقایان

  • نظرات() 
  • شنبه 11 آبان 1398


     
    انسان همیشه در تهدید خطر است، هر آن ممکن است حادثه ای مال یا جان انسان را در معرض تلف قرار دهد. حال آن که ایمنی و احساس امنیت در زمان حال و آینده یکی از نیازهای اصلی انسان است. اگر انسان با مخاطرات غیرقابل پیش بینی روبرو شود، نمی تواند از عهده جبران آن برآید. خطراتی از قبیل سرمایه زدگی محصول، قحطی، خشکسالی ،آتش سوزی، سرقت و … همواره در کمین آدمیان و مایه نگرانی آنان بوده است. نیاز انسان به ایمنی و امنیت، موجب گرایش انسان به بیمه شده است و چون نگرانی های انسان و تکرار خطرها گوناگون است، به تبع این خطرهای عظیم و وحشتناک گوناگون، موسسات بیمه بازرگانی گوناگون ایجاد شده است.
    برای روشن شدن مطلب ضمن تعریف بیمه و انواع موسسات بیمه، به نحوه ی ثبت سازمان ها و شرکت های بیمه می پردازیم. همچنین، علاوه بر مطالعه ی مطلب ذیل، در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در این رابطه، می توانید کلیه سوالات خود را با مشاورین مجرب ثبت نیک در میان بگذارید.

    بیمه و انواع موسسات بیمه
    بیمه قراردادی است که به موجب آن بیمه گر، در قبال دریافت حق بیمه، تعهد می کند که اگر خطر یا خسارتی به موضوع بیمه وارد شد، خسارت وارده را جبران کند یا وجه مشخصی را به بیمه گذار پرداخت کند.
    عناصر تشکیل دهنده این تعریف عبارتند از : بیمه گر، حق بیمه و موضوع بیمه. بیمه گر، بنگاهی است که جان یا مال کسی را در برابر خطرات و خسارت های احتمالی بیمه می کند. بیمه گذار شخصی است که به نفع خود یا دیگری، قرارداد بیمه را امضا می کند. حق بیمه، وجهی است که بیمه گذار به بیمه گر می پردازد و موضوع بیمه چیزی است که بیمه می شود. مهم ترین اقسام موسسات بیمه عبارتند از :
    1. بیمه آتش سوزی
    2. بیمه حمل و نقل دریایی
    3. بیمه حمل و نقل زمینی
    4. بیمه حمل و نقل هوایی
    5. بیمه حوادث
    6. بیمه شخص ثالث
    7. بیمه اتکایی و …

    شرایط ثبت شرکت بیمه
    ثبت هر موسسه بیمه در ایران منوط به ارائه پروانه تاسیس که از طرف بیمه مرکزی ایران صادر می شود خواهد بود. به موجب آیین نامه 75 شورای عالی بیمه، نماینده بیمه می تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد. وفق ماده 5 وماده 6 این آیین نامه، شرایط اعطای نمایندگی بیمه به قرار ذیل است.
    الف ) شخص حقوقی
    شخص حقوقی متقاضی اخذ پروانه نمایندگی بیمه باید واجد شرایط ذیل باشد:
    1- تشکیل و ثبت در قالب شرکت های سهامی خاص یا شرکت تعاونی متعارف
    2- تهیه اساسنامه طبق نمونه ابلاغی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
    3- موضوع فعالیت نماینده حقوقی به طورانحصاری نمایندگی بیمه باشد.
    4- تعداد اعضای هیات مدیره حداقل 3 نفر باشد.
    5- داشتن حداقل یک میلیارد ریال سرمایه اولیه
    6- ارائه گواهی نامه بانک حاکی از تادیه نقدی سرمایه ، حداقل به مقدار 50 درصد کل سرمایه نماینده حقوقی
    7- ارائه صورت کامل اسامی سهامداران ، مدیران و میزان سهام هر یک از آن ها
    8- ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مطابق بند ث ماده 5 آیین نامه 75
    9- مدیر عامل و حداقل یک عضو بیمه ای هیات مدیره باید واجد شرایط مندرج در ماده 5 این آیین نامه باشد.
    10- ارائه صورت جلسات مجمع عمومی موسس و هیات مدیره
    11- ارائه اظهارنامه ثبت نمایندگی حقوقی و تادیه به نام آن
    تبصره 1- سهامداران نمایندگی حقوقی باید صرفاَ اشخاص حقیقی باشند و مکلفند مبلغ تعهدی سرمایه خود را حداکثر ظرف مدت 2 سال تادیه نمایند.
    تبصره 2- مشارکت اشخاص حقوقی در سهام نمایندگی حقوقی بیمه ، پس از تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و موسسات وابسته به آن ها ( اعم از رسمی ، پیمانی ، قراردادی و ساعتی ) ، کارگزاران ( دلالان رسمی ) بیمه ، نمایندگان بیمه و ارزیابان خسارت بیمه ای و کارکنان هر یک از آن ها نمی توانند در نمایندگی حقوقی بیمه سمت و یا سهم داشته باشند.
    تبصره 3- میر عامل، اعضای هیات مدیره و کارکنان شاغل شرکت های بیمه و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و موسسات وابسته به آن ها ( اعم از رسمی، پیمانی ، قراردادی و ساعتی ) ، کارگزاران ( دلالان رسمی ) بیمه، نمایندگان بیمه و ارزیابان خسارت بیمه ای و کارکنان هر یک از آن ها نمی توانند در نمایندگی حقوقی بیمه سمت و یا سهم داشته باشند.
    ب) شخص حقیقی
    شخص حقیقی متقاضی اخذ پروانه نمایندگی بیمه باید واجد شرایط ذیل باشد:
    1-  تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
    2- اعتقاد به اسلام با یکی دیگر از ادیان رسمی کشور
    3- عدم اعتیاد به مواد مخدر
    4- عدم حجر
    5- نداشتن سوء پیشینه کیفری و همچنین نداشتن سابقه محکومیت به جرایم نامبرده در ماده 64 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه گری
    6- داشتن گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم ( برای آقایان)
    7- داشتن حداقل مدرک کارشناسی در رشته بیمه ( و یا سایر رشته ها با گرایش بیمه ) بدون نیاز به داشتن سابقه کار بیمه ای ، یا حداقل مدرک کارشناسی در رشته های مرتبط ( شامل اقتصاد ، امور مالی ، حسابداری ،آمار ، مدیریت و حقوق ) با یک سال سابقه کار بیمه ای فنی و تخصصی یا حداقل مدرک کارشناسی در سایر رشته ها با دو سال سابقه کار بیمه ای فنی و تخصصی ، یا حداقل مدرک دیپلم با سه سال سابقه کار بیمه ای فنی و تخصصی
    تبصره 1- متقاضیان فاقد سابقه کار ، باید دوره آموزشی مربوط را حداقل به مدت 120 ساعت طبق دستورالعمل ابلاغی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در شرکت بیمه و با موسسات آموزشی مورد تایید بیمه مرکزی ج.ا.ایران گذرانده و گواهی نامه قبولی را ارایه نمایند.
    تبصره 2- اعطای پروانه نمایندگی به متقاضیان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و یا فوق دیپلم منوط به موافقت کتبی مدیر عامل شرکت بیمه ذیربط خواهد بود.
    8- موفقیت در آزمون نمایندگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران
    تبصره- بیمه مرکزی می تواند برگزاری آزمون نمایندگی بیمه را به شرکت های بیمه یا موسسات آموزشی ذیصلاح یا پژوهشکده بیمه تفویض نماید.
    9- گذراندن دوره کارآموزی به مدت 15 روز اداری در شرکت بیمه مربوطه برای کلیه متقاضیان نمایندگی بیمه.

    مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش نمایندگی بیمه
    1- تکمیل فرم تقاضای نمایندگی
    2- تصویر شناسنامه و کارت ملی
    3- اصل گواهی سابقه کار بیمه ای
    4- تصویر آخرین مدرک تحصیلی
    5- چهار قطعه عکس سه در چهار
    6- کپی کارت پایان خدمت یا معافیت ویژه آقایان

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 8 آبان 1398


     
    ماده 2 قانون شرکت های تعاونی مصوب سال 1350 شرکت تعاونی را چنین تعریف کرده است :
    ” شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان موافق اصولی که در این قانون مصرح است تشکیل می شود. “
    برای تشکیل تعاونی در هر بخش حداقل 7 نفر عضو لازم است و تابعیت کلی تعاونی ها باید ایرانی باشد . یادآوری می شود که شرکت ها و اتحادیه های تعاونی دارای شخصیت حقوقی می باشند.
    جهت ثبت شرکت تعاونی، مدارک و اوراق ذیل بایستی توسط هیات مدیره همراه با درخواست خود تحویل اداره تعاون گردد :
    1. اساسنامه مصوب شرکت
    2.  دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی
    3. صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی ، دایر بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان .
    4. صورتجلسه راجع به جلسه اولین هیات مدیره دایر بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره ، انتخاب صاحبان امضاهای مجاز و اسامی و مشخصات آن ها و انتخاب مدیر عامل.
    5. فهرست اسامی و مشخصات داوطلبان تشکیل تعاونی .
    6. فهرست اسامی حاضران در اولین مجمع عمومی عادی که حاوی امضای آن ها باشد.
    7.  فهرست اسامی و مشخصات و نشانی اعضای اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان اعم از اصلی و علی البدل و مدیر عامل که حاوی امضای آن ها باشد.
    8.  مدارک مربوط به تقویم و تسلیم آن مقدار از سرمایه که به صورت جنبی بوده است.
    9. قبولی کتبی اعضای اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
    10. رسید پرداخت مقدار وجوه لازم التادیه سرمایه تعاونی ، طبق اساسنامه
    هیات مدیره تعاونی پس از ثبت ، می بایست نسبت به اخذ پروانه تاسیس اقدام نماید.

    مدارک لازم جهت اخذ پروانه تاسیس به قرار ذیل است :
    الف ) فتوکپی مدارک ثبت تعاونی که از مرجع ثبت دریافت شده است.
    ب)  تقاضانامه ای برای اخذ پروانه تاسیس که به عنوان اداره تعاون نوشته شده است.
    ج)  نسخه ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل شرکت تعاونی در آن چاپ شده است.
    لازم به ذکر است ، به موجب ماده 5 قانون شرکت های تعاونی ، شرکت های مزبور که طبق مقررات تشکیل و اساسنامه آن ها به تصویب شورای عالی تعاون کشور می رسند از پرداخت حق الثبت و تمبر سهام و مالیات بر درآمد معاف خواهند بود.

  • نظرات() 

  • آخرین پست ها


    نویسندگان



    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :


    ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

    شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو