«حماسه هویزه» از عناصر هویتی انقلاب

«حماسه هویزه» از عناصر هویتی انقلاب

رئیس جمهور طی پیامی اعلام کرد: وقایعی نظیر حماسه هویزه و یادمان شهدای دانشجو از عناصر هویتی انقلاب هستند و همه دانشجویان می‌توانند آفریننده روز‌های بزرگ این چنینی باشند.

«حماسه هویزه» از عناصر هویتی انقلاببه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه در پیامی به مراسم چهل و دومین سالگرد حماسه جاودان هویزه عنوان کرد: در سپهر ایثار و شهادت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهیدان دانشجو همواره فروغی تابناک داشته‌اند. تقدیم هزاران شهید دانشجو که پرچم عزتمندی و دفاع آگاهانه از اقتدار همه جانبه کشور را در همه دوران‌ها برافراشتند، مؤید این سخن است.

در این پیام آمده است: گرامی داشت روز شهدای دانشجو، پاسداشت مردان و زنانی است که با دانش، تقوا، صبر و بصیرت در راه ولایت تا پای شهادت به مشعل‌های روشنگر در مسیر حرکت جامعه تبدیل شدند.

در پیام ابراهیم رئیسی عنوان شده است: در این میان، حماسه دانشجویان در هویزه که در ۱۶ دی ۱۳۵۹ به فرماندهی جوان دانشجوی نابغه شهید سید محمد حسین علم الهدی و مجاهدت دیگر دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به وقوع پیوست، فراموش ناشدنی و مشعل هدایت و الهام برای همه اصحاب دانایی و حقیقت جویی است.

رئیس جمهور در این پیام تاکید کرده است: نگرش دانشجویان شهید به ماهیت و مسائل انقلاب، دفاع مقدس و عصر کنونی که با عدالت خواهی، معنویت گرایی و آزادی و استقلال طلبی توأم بوده است، باید همواره زنده و پویا نگه داشته شود.

وی آورده است: با اینکه تلاش‌های زیادی از سوی معاندان و بدخواهان نظام برای جدایی جریان دانشجویی از ملت و نظام صورت می‌گیرد، اما نقش دانشجویان در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در عرصه‌های سرنوشت ساز کشور، انکارناپذیر است؛ چنانچه در جنگ ترکیبی و فتنه انگیزانه اخیر نیز دانشجویان انقلابی با هوشمندی و زمان شناسی، دست طمع دشمن از دانشگاه را کوتاه کردند و همچون گذشته میدان دار دفاع از عزت و اعتبار ایران اسلامی شدند.

رئیسی عنوان کرده است: وقایعی نظیر حماسه هویزه و یادمان شهدای دانشجو از عناصر هویتی انقلاب هستند و همه دانشجویان می‌توانند آفریننده روز‌های بزرگ این چنینی باشند. چنانکه پس از سال‌های پر فراز و نشیب و به برکت جانفشانی نسل سلیمانی‌ها، فخری زاده‌ها و علم‌الهدی ها، جمهوری اسلامی ایران با شکست هیمنه استکبار در اوج استقلال ایستاده و اراده کرده است قله‌های رشد و پیشرفت را فتح کند.

رئیس‌جمهور بیان کرده است: در پایان با تکریم همه شهیدان و قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم، روز شهدای دانشجو را که با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا مقارن گردیده، پاس می‌دارم و از درگاه خداوند، توفیقات روزافزون خانواده معظم شهدا و دانشجویان انقلابی و جهادگر را در ترویج آرمان‌های والای شهدا مسئلت دارم.

 آئین گرامیداشت چهل و دومین سالگرد شهدای هویزه امروز (۱۶ دی‌ماه)، با قرائت پیام حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و با حضور حجت الاسلام شکری نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان، رؤسای دانشگاه‌ها، فرماندهان عالی رتبه نظامی و بسیاری از مسئولان استانی همراه بود.

این مراسم در یادمان شهدای هویزه که محل رزم، شهادت و خاکسپاری حماسه آفرینان هویزه است، برگزار شد.



وقایعی نظیر
منبع خبر : iribnews.ir